Culegere de exercitii pentru limba romana clasa a III-a jocul cuvintelor

9786067062199

"Exercitiile sunt variate, pentru a antrena posibilitatile de rezolvare ale tuturor categoriilor de elevi."

Autor: Liliana Catruna, Natalia Dan
Editura: Aramis
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 96
Limba: Romana
Disciplină: Limba Română
Format: 17X24 cm
Vârstă: 9 ani, 10 ani
in stoc
24.99 lei
+

Descriere



Limba noastra e bogata, plastica, e „frumoasa si dulce•: cum o caracteriza Mihai Eminescu.

ln aceasta limba, poporul nostru si-a cantat, de-a lungul veacurilor,bucuriile si aleanul, cronicarii au scris despre evenimentele si despre oamenii din vremurile de demult, voievozii au indemnat multimile la lupta pentru libertate si dreptate. Cu vorbele ei, scriitorii au creat opere de o frumusete nepieritoare. Cum sa nu ne fie drag acest tezaur, despre care Alecsandri spunea ca e„cel mai pretios pe care-l mostenesc copiii de la parinti, depozitul[...] sacru lasat de generatiile trecute si care merita sa fie pastrat cu sfintenie de generatiile ce-l primesc"?

Efortul de a cunoaste bogatiile limbii romane si de a le valorifica in vorbirea de toate zilele a stat la baza conceperii acestei lucrari, pentru ca a vorbi si a scrie corect romaneste este o obligatie elementara a oricarui roman.

ln redactarea acestei lucrari s-a tinut seama de posibilitatile de intelegere si de asimilare ale elevilor, dar s-a avut in vedere si faptul ca lucrarea trebuie sa fie un instrument de lucru pentru invatatorii claselor a III-a, in aplicarea curriculum-ului national la limba romana.

Invatatorul are indatorirea de a asigura realizarea nivelului minim, de baza, de cunostinte de catre tot elevii, pe de o parte, dar are si obligatia de a crea conditiile necesare pentru ca fiecare elev sa progreseze.

Problemele propuse sunt organizate pe unitati mici de informare, insistandu-se pe exercitiile aplicative (in vederea pregatirii permanente a elevilor, lucrarea poate fi utilizata atat ca auxiliar al manualelor alternative, cat si independent de acestea).

Exercitiile sunt variate, pentru a antrena posibilitatile de rezolvare ale tuturor categoriilor de elevi.

Fisele de evaluare, continua sau finala, ofera posibilitatea de a compara nivelul de pregatire al elevilor cu standardele impuse de competentele generale si specifice la disciplina „Limba si comunicare" si de a stabili calificativele corespunzatoare in functie de descriptorii de performanta specifici.