Descriere
In acelasi timp, cadrele didactice, profesori de geografie, pot utiliza intreg continutul lucrarii in activitatea de predare, evaluare, cu atat mai mult cu cat ea cuprinde o multitudine de itemi si de elemente cartografice al caror continut respect ordinea din programa scolara.
Intrebarile au grade de complexitate, dificultate si detaliere ridicate, facand posibil, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu exigentele evaluarilor cuprinse in baremele elaborate la nivel national, iar pe de alt parte, insutirea notiunilor, proceselor si fenomenelor geografice, precum si a competentelor ce trebuie dobandite, intr-o inlocuire logic, sistemic, obligand elevii sa faca legaturi logice, sa inteleaga procesele si fenomenele geografice. Intrebarile apeleaza la atentia elevilor, sunt precise si clar formulate, excluzand ambiguitatile si echivocul.
Itemii folositi alternativ respect fidel tipologia cuprins in variantele de subiecte pentru examenul de bacalaureat: itemi obiectivi (itemi de tip pereche, itemi de grupare, itemi cu alegere multipla), itemi semiobiectivi (itemi de completare), precum si itemi subiectivi (itemi de tip eseu structurat).
Lucrarea este structurata in trei parti:
- Partea I – cuprinde aplicatii la fiecare tema din programa de bacalaureat.
- Partea a II-a – ofera 30 de modele de teste finale care acopera toate continuturile propuse de programa de examen.
- Partea a III-a – ofera raspunsuri la aplicaiile din prima parte, precum si bareme detaliate pentru testele finale, dand astfel posibilitate elevilor sa-si verifice propriile rezultate, sa-si identifice nivelul si stadiul competenelor formate, calitatea cunostintelor acumulate, sa se autoevalueze permanent.
In speranta ca in pregatirea examenului de bacalaureat si nu numai, elevii si cadrele didactice vor opta pentru consultarea si aprofundarea acestei lucrari, le dorim tuturor mult, mult succes!