Limba si literatura romana. Ghid de pregatire Evaluarea Nationala clasa a VIII-a. 27 teste cu rezolvari complete

9786063801563

"Lucrarea de fata se adreseaza tuturor elevilor care se pregatesc pentru Evaluarea Nationala de la sfarsitul clasei a Vlll-a si este conceputa pe baza actualei programe elaborate de Ministerul Educatiei Nationale."

Autor: Marinela Popa, Ion Popa
Editura: Niculescu
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 256
Limba: Romana
Disciplină: Limba Română
Format: 16X23 cm
Vârstă: 15 ani, 14 ani
Momentan Indisponibil
19.90 lei

Descriere



Lucrarea de fata a fost gandita ca un ghid adresat absolventilor clasei a VIII-a care se pregatesc pentru sustinerea Evaluarii Nationale si porneste de la actuala programa, precum si de la structura testelor concepute de Centrul National de Evaluare si Examinare.

De aceea, prima parte a cartii va cuprinde, pe langa Programa pentru disciplina Limba si literatura romana pentru Evaluarea Nationala si structura testelor, si unele indicatii referitoare la modalitatea de tratare a punctului B. al primului subiect - o compunere pe baza textului-suport , care este un text literar - si la nofiunile de teorie literara necesare rezolvarii testelor. Aceste texte-suport de la primul subiect se refera la o opera lirica sau la o opera epica, iar dintre speciile acestora, la pastel, doina populara, basm, nuvela, schita, roman, fabula si balada populara. Compunerile solicitate au in vedere urmatoarele aspecte ale textului literar:

a) demonstrarea (argumentarea) apartenentei lor la un anumit gen sau la o anumita specie literara;

b) semnificatia titlului;

c) mesajul / semnificatia textului;

d) caracterizarea unui personaj (in cazul unei opere epice si dramatice);

e) rezumatul textului (in cazul unei opere epice si dramatice).

Ne vom referi numai la aceste aspecte deoarece am constatat, in activitatea noastra didactica, faptul ca acest tip de compuneri ridica numeroase probleme elevilor. In schimb, celelalte cerinte ale testului referitoare la notiunile de limba (fonetica, vocabular, morfologie si sintaxa) si intelegerea textului sunt mai accesibile candidatilor si nu ne vom opri asupra tratarii lor teoretice sau metodologice.

Cu toate acestea, in cele 27 de teste din partea a doua a lucrarii, teste care vor fi rezolvate integral, vom oferi anumite explicatii si pentru celelalte cerinte, cele de limba, acolo unde vom considera ca acest lucru se impune. Pe baza textului-suport de la primul subiect vom propune si vom rezolva toate tipurile de compuneri la care acesta se preteaza, ceea ce credem ca reprezinta noutatea absoluta a lucrarii de fata in comparatie cu alte lucrari similare. De asemenea, consideram ca este indicat ca elevii insusi sa rezolve mai intai aceste teste si apoi sa confrunte rezolvarea proprie cu cea oferita de autori. Din cele 27 de teste, in ultimele 14 se repeta majoritatea tipurilor de compuneri bazate pe textele literare suport de la testele anterioare, cu scopul fixarii de catre elevi a algoritmilor de rezolvare a cerintelor respective.