Descriere
Cuvant-inainte
Ora saptamanala de ,,Lectura" introdusa in orarul obligatoriu al elevilor din clasele primare are o importanta deosebita. Aceasta carte vine sa deschida si sa jaloneze demersul cadrului didactic in utilizarea la maxim a acestei ore. Argumentele luate in consideratie in realizarea acestei lucrari sunt urmatoarele:
1.Au fost alese opere literare integrale sau fragmente sugestive din literatura romana si universala si au fost grupate pe teme de interes pentru universul copiilor, spre a diversifica si imbogati temele existente in manualul de Limba si literatura romana.
2.Aceste fragmente au o intindere moderata (1-3 pagini) pentru a putea fi citite in in tregime si discutate pe parcursul unei ore. Fragmentele captivante au fost selectate totodata ca sa starneasca interesul elevilor in citirea integrala a volumului.
3.Lectura expresiva si nuantata a textelor literare deschide elevilor portile cunoasterii: a literaturii , istoriei, naturii, artei etc., iar pe plan educativ ii ajuta sa viseze sa devina mai sensibili, mai buni sa iubeasca frumosul.
4.Un set succint de exercitii atractive si variate verifica si fixeaza intelegerea textului, concretizandu-se intr-o fisa de lectura simpla, adaptata varstei.
5.Lectura isi propune sa imbogateasca si sa fixeze lexicul elevilor prin “Micul dictionar" atasat fiecarui text si prin exercitiile rapide si antrenante care ii urmeaza.
6.Dezbaterea intamplarilor citite, povestirea orala, motivarea, dramatizarea unor frag- mente sau jocul de rol ii ajuta pe copii in comunicare, in exprimarea libera a opiniilor, atat oral cat si in scris.
7.,,Expresiile frumoase" selectate de catre elevi in fisele literare le vor imbogati si nuanta vocabularul, fiindu-le de folos in realizarea unor compuneri frumoase si sensibile.
8.Jocurile inserate la fiecare text au menirea sa-i atraga pe copii spre universul ferme cat al cartilor si sa le deschida apetitul spre lectura.
Urmarind cu consecventa acest demers, elevii vor resimti placerea lecturii si vor dobandi deprinderea dezbaterii si aprofundarii textului literar.