Limba si literatura romana, pentru clasa a VIII-a. 100 de teste pentru evaluarea nationala 2018

9786068948195

"Testele propuse sunt, de aceea, concepute plecand dinspre competente, astfel incat sa urmareasca felul cum este receptat mesajul scris, din texte literare si non-literare, in scopuri diverse, si daca elevul stie sa utilizeze corect si adevat limba romana in producerea de mesaje scrise."

Autor: Carcea Loredana, Emilia Borza, Georgescu Irina Roxana, Leucutia Florentina, Medan Gabriela Simona
Editura: Art Educational
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 248
Limba: Romana
Disciplină: Limba Și Literatura Română
Format: 24X17 cm
Vârstă: 15 ani, 14 ani
Momentan Indisponibil
18.99 lei

Descriere


Prezenta lucrare propune o viziune proaspata cu privire la Evaluarea Nationala, pentru ca reaminteste tuturor celor implicati un lucru foarte important: ce anume evalueaza, de fapt, acest examen.
Testele propuse sunt, de aceea, concepute plecand dinspre competente, astfel incat sa urmareasca felul cum este receptat mesajul scris, din texte literare si non-literare, in scopuri diverse, si daca elevul stie sa utilizeze corect si adevat limba romana in producerea de mesaje scrise.


Primele 50 de teste sunt teste de evaluare curenta, care vizeaza punctual competentele specifice din programa si necesita un timp scurt pentru rezolvare, iar ultimele 50 de teste reprezinta un antrenament in conditii similare cu cele din examen, asigurand, prin cerintele propuse, recapitularea intregii materii.
Probabil cel mai important obiectiv pentru oricare dintre viitorii absolventi ai clasei a Vlll-a este sa verifice din timp masura in care pot performa la tcstul de limba si literatura romana. Acesta este i obiectivul principal al volumului nostru,care pune la dispozitia elevilor 50demodelede teste construite in concordanta cu formatul proiectat de C.N.E.E., teste ce acopera absolut toate competentele spccifice si toate continuturile asociate acestora, astfel incat rezolvarca lor sa-i ajute sa depaseasca dificultatile inerente pregatirii pentru examene.
Desigur insa, trecerea la rezolvarea pur si simplu a testelor, fara o ,,incalzre" prealabila, s-ar putea dovedi uneori difcila. Drept urmare, ne-am gandit ca ar fi util sa propunem, in Partea I si un numar de teste de evaluare curenta (tot 50 la numar), concepute astfel incat sa urmareasca punctual fiecare dintre competentele specifice evaluate la examen si care sa necesite pentru rezolvare un timp mult mai scurt decat cel alocat probei de examen: intre zece si douazeci de minute. Acesta este, de £apt, unul dintre elementele de noutate ale demersului nostru, avand in vedere , ca in fond, subiectele oficiale se realizeaza tocmai prin integrarea unor astfel de cerinte punctuale intr-un format rnai amplu, proiectat pentru doua ore. Parcurgerea si rezolvarea lor pas cu pas ii poate obisnui pe viitorii candidate atat cu obligativitatea incadrarii intr-o limita precisa de timp,cat si cu rigorile rezolvarii si redactarii corecte si clare a diferitelor cerinte.Tocmai de accea am formulat , in aceasta prima parte, itemi variati - cu alegcre duala si multipla, de asociere, de completare, cu raspuns scurt, compuneri libere de tip expozitiv, argumentativ etc. , care pot permite evaluarea adecvata a masurii in care sunt stapanite diferitele componente ale celor doua competente generale din programa de examen (receptarea mesajului scris din texte literare si nonlitcrare, in scopuri diverse si utilizarea corecta si adecvata a limbii romane in producerea de mesaje scrise,in diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse).
Recomandam, in consecinta, utilizatorilor acestui volum sa nu neglijeze testele de evaluare curenta. Parcurgerca lor ii va ajuta cu sig uranta in faza decisive a pregatirii: rezolvarea modelelor de teste pentru proba de limba si literatura romana.


Cateva precizări

PARTEA I • TESTE DE EVALUARE CURENTĂ
1. Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare,în scopuri diverse
1.1. Competenţe specifice: dovedirea înţelegerii unui text literar sau nonliterar, pornind de la cerinţe date
1.2. Sesizarea corectitudinii şi a valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogăţire a vocabularului şi a categoriilor semantice studiate, a ortografiei şi punctuaţiei
1.3. Iden tificarea valorilor etice şi culturale într-un text, cu exprimarea impresiilor şi preferinţelor
2. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare,cu scopuri diverse
2.1. Redactarea diverselor texte, cu scopuri şi destinaţii diverse, adaptându-le la situaţia de comunicare concretă
2.2. Utilizarea în redactarea unui text propriu a cunoştinţelor de lexic şi de morfosintaxă, folosind adecvat semnele ortografice şi de punctuaţie

PARTEA A II-A • MODELE DE SUBIECTE
BAREME DE CORECTARE ŞI NOTARE
Modele de subiecte (5O de variante)
Bareme de corectare şi de notare

PARTEA A III-A • PROGRAMA
SUBIECT ŞI BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE (ANUL ŞCOLAR 2016 - 2017)
• Programa pentru disciplina Limba şi literatura română, Evaluarea Naţională pentru elevii clasei a VIII-a - 2018
• Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a, anul şcolar 2016-2017 (subiect şi barem de evaluare şi de notare)