LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ. Evaluare curentă. Clasa a VIII-a

9789731248301

Obiectivul pe care il dorim atins prin aceasta lucrare este cunoasterea temeinica, vehicularea si prelucrarea performanta a informatiei la acest obiect de studiu.

Autor: Ninusa Erceanu, Șt. M. Ilinca, Aurelia Ilian
Editura: Art Educational
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 296
Limba: Romana
Disciplină: Limba Și Literatura Română
Format: 17X24 cm
Vârstă: 14 ani, 15 ani
Momentan Indisponibil
15.00 lei

Descriere



Aceasta lucrare este un instrument de lucru valoros, care se adreseaza deopotriva elevilor, profesorilor si parintilor - tuturor celor care participa la bunul mers al procesului didactic de formare, dezvoltare continua si de testare a abilitatilor si competentelor dobandite la obiectul ,,Limba si literatura romana ".

Lucrarea este structurata in trei parti.

Prima parte contine un numar de 38 de ,,unitati de pregatire", dintre care 28 sunt unitati de pregatire propriu-zisa, 10 sunt unitati de evaluare, acestea fiind astfel concepute, incat sa corespunda, pe cat posibil, structurii anului scolar, perioadelor de acumulare si celor de evaluare.

Fiecare unitate de pregatire propune trei teme de studiu: una de literatura, una de limba romana si alta de comunicare. Fiecare unitate contine astfel un numar important de exercitii axate pe tematica propusa.

De asemenea, temele propuse urmaresc, in special, curriculum-ul scolar in vigoare - acoperit integral - si nu vreunul dintre manualele alternative existente, fara a face insa o nota discordanta fata de acestea.

0 idee originala este autoevaluarea, pentru care se propune o selectie dintre chiar itemii prezentati in fiecare unitate de pregatire, notarea fiind facila in conditiile utilizarii rezolvarilor si informatiilor din partea a treia a lucrarii - se usureaza astfel si evaluarea elevilor de catre parinti sau alte persoane nespecializate.

Cea de a doua parte cuprinde o serie de teste propuse pentru performanta scolara si olimpiade, tratandu-se la un nivel mai ridicat problematica prezentata in prima parte.

In cea de a treia parte sunt prezentate informatii, sugestii si rezolvari pentru exercitiile propuse in primele doua parti. Aceasta parte ofera mai mult decat simpla rezolvare a unora dintre exercitiile propuse. Aici se ofera, de asemenea, un important plus de informatie teoretica si practica, utila in abordarea unor alte exercitii ce s-ar incadra in aceeasi problematica.

Obiectivul pe care il dorim atins prin aceasta lucrare este cunoasterea temeinica, vehicularea si prelucrarea performanta a informatiei la acest obiect de studiu.

Realizarea acestuia asigura succesul la toate formele de examinare si evaluare prevazute pe parcursul sau la finalul ciclului de invatare, la examene.

EDITIA 2009-2010 a acestei lucrari este una din care s-au eliminat micile neconcordante; lucrarea a castigat, de asemenea, in omogenitate, restructurandu-se acele unitati prea dense pentru ritmul de lucru si pentru nivelul de pregatire al elevilor din ciclul gimnazial si aducandu-se noi exercitii, noi teste de evaluare si noi subiecte pentru performanta scolara si olimpiade acolo unde a fost necesar; in plus, realizarea grafica si calitatea tipografica ale lucrarii sunt deosebite.

Autorii