Descriere
Aceasta lucrare este un instrument de lucru valoros, care se adreseaza deopotriva elevilor, profesorilor si parintilor - tuturor celor care participa la bunul mers al procesului didactic de formare, dezvoltare continua si de testare a abilitatilor si competentelor dobandite la obiectul ,,Limba si literatura romana ".
Lucrarea este structurata in trei parti.
Prima parte contine un numar de 38 de ,,unitati de pregatire",
dintre care 28 sunt unitati de pregatire propriu-zisa, 10 sunt unitati de
evaluare, acestea fiind astfel concepute, incat sa corespunda, pe cat posibil,
structurii anului scolar, perioadelor de acumulare si celor de evaluare.
Fiecare unitate de pregatire propune trei teme de studiu: una
de literatura, una de limba romana si alta de comunicare. Fiecare unitate contine
astfel un numar important de exercitii axate pe tematica propusa.
De asemenea, temele propuse urmaresc, in special, curriculum-ul
scolar in vigoare - acoperit integral - si nu vreunul dintre manualele
alternative existente, fara a face insa o nota discordanta fata de acestea.
0 idee originala este autoevaluarea, pentru care se
propune o selectie
dintre chiar itemii prezentati in
fiecare unitate de pregatire, notarea fiind facila in conditiile utilizarii
rezolvarilor si informatiilor din partea a treia a lucrarii - se usureaza
astfel si evaluarea elevilor de catre parinti sau alte persoane nespecializate.
Cea de a doua parte cuprinde o serie de teste propuse pentru
performanta scolara si olimpiade, tratandu-se la un nivel mai ridicat
problematica prezentata in prima parte.
In cea de a treia parte sunt prezentate informatii, sugestii
si rezolvari pentru exercitiile propuse in primele doua parti. Aceasta parte
ofera mai mult decat simpla rezolvare a unora dintre exercitiile propuse. Aici
se ofera, de asemenea, un important plus de informatie teoretica si practica, utila in abordarea
unor alte exercitii ce s-ar incadra in aceeasi problematica.
Obiectivul pe care il dorim atins
prin aceasta lucrare este cunoasterea temeinica, vehicularea si prelucrarea
performanta a informatiei la acest obiect de
studiu.
Realizarea acestuia asigura succesul
la toate formele de examinare si evaluare prevazute
pe parcursul sau la
finalul ciclului de invatare, la examene.
EDITIA
2009-2010 a acestei lucrari este una din care s-au eliminat micile neconcordante; lucrarea a castigat, de asemenea, in
omogenitate,
restructurandu-se acele unitati prea dense pentru ritmul de lucru si
pentru nivelul de pregatire al elevilor din ciclul gimnazial si aducandu-se noi
exercitii, noi teste de evaluare si noi
subiecte pentru performanta
scolara si olimpiade acolo unde a fost
necesar; in plus,
realizarea grafica si calitatea tipografica ale lucrarii sunt deosebite.
Autorii