Manual Fizica F1+F2 pentru clasa a XII-a

9789731350912

Acest manual permite profesorilor particularizarea sarcinilor de invatare asociate fiecarui continut, spre a asigura elevilor progresul scolar.

Autor: Octavian Rusu, Constantin Traistaru, Livia Dinica, Marius Nistor
Editura: Corint
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 152
Limba: Romana
Disciplină: Fizica
Format: 20.5X26 cm
Vârstă: 18 ani, 19 ani
in stoc
30.50 lei
+

Descriere



Acest manual pentru clasa a XII-a este optim structurat, cu nivel de dificultate relativ scazut, respecta riguros, integral si uniform ansamblul de continuturi si competente specifice impuse de programa in vigoare, realizand o excelenta corelare cu sarcinile de invatare la toate capitolele. Deoarece manualul se adreseaza atat elevilor de la profilul F1, cat si celor de la profilul F2, au fost marcate cu linie verticala rosie, plasata lateral, toate secventele care trebuie studiate numai de elevii de la profilul F2, urmand ca cel de la F1 sa-l studieze integral.
Continuturile marcate cu asterisc (*) sunt suplimentare (curriculumul diferentiat pe profiluri) sau facultative* (a caror parcurgere este decisa de profesor in functie de nivelul si nevoile elevilor, in cadrul orelor alocate in curriculumul la decizia scolii). Lecturile* si extinderile* optionale se refera la personalitati din istoria fizicii, la aplicatii sau la noutati stiintifice. Manualul stimuleaza bunul simt stiintific, imaginatia, inventivitatea, elevul devenind asfel, partener in procesul invatarii interactive si in cultivarea valorilor si a atitudinilor prevazute de programa.
Modelarile grafice si galeriile de fotografii bine echilibrate in raport cu texlul, pozitionate in imediata apropiere a informatiilor la care se refera, fac trimiteri la fenomenele analizate sau amintite in text, sprijina intelegerea continuturilor, sunt suficiente ca numar. Stilul de redactare este atragator, titlurile si subtitlurile - usor de reperat; paginile si capitolele sunt numerotate vizibil, iar ideile principale - bine marcate. Definitiile, notiunile noi si simbolurile marimilor fizice sunt scrise cu caractere diferite, pentru a se fixa mai bine in memoria vizuala si a veni in sprijinul elevilor cu ritmuri proprii de invatare mai lente.
Reflectand o bogata experienta didactica si de autor de carte scolara, manualul este elaborat intr-o maniera moderna, aliniata standardelor Reformei in invatamant si asigurarii cadrului de crestere a calitatii in invatare; manualul foloseste metode atractive si eficiente (scheme si modelari grafice pe calculator, analogii, demonstratii teoretice sau experimentale simple, dar intuitive si reveniri asupra notiunilor dificile).
Informarea elevilor privind descoperirile din fizica cu aplicatiile lor, intr-o foarte buna corelare cu sarcinile de invatare, se realizeaza printr-o gama larga de instrumente de interactiune cu acestia: observatii, Iecturi, experimente, aplicatii, tabele, scheme, exemple concludente, tipuri de probleme rezolvate bine alese si numeric suficiente.
La fiecare capitol exista un numar satisfacator de probleme propuse, cu un grad mic de dificultate pentru F2 si grad mediu de dificultate pentru F1 , intr-o crestere progresiva. Alegerea lor o face profesorul. La finalul fiecarui capitol exista teste de autoevaluare diferite (fixare, recapitulare) cu dificultate gradata pentru stimularea activitatii individuale. Experienta, bibliografia folosita si colaborarea autorilor cu profesorii universitari de la Facultatea de Fizica - Universitatea Bucuresti si departamentul de fizica al Universitatii Politehnica din Bucuresti sunt evidente in respectarea continutului stiintific si a terminologiei corecte .
Din rapoartele de evaluare ale referentilor stiintifici reiese ca manualul este pe cat de accesibil si atragator, pe atat de adecvat ca si continut varstei elevilor in prag de absolvire si bacalaureat. Abordarea fenomenelor fizice prin exemple sugestive , destul de cunoscute elevilor, dezvolta gandirea critica si creativitatea tehnica.
Experimentele descrise sustin procesul de invatare eficienta , sunt optionale datorita constrangerilor legate de dotarea laboratorului scolar si de numarul de ore insuficient pentru realizarea lor, dar nu ingradeste libertatea profesorului de a alege alternative.
Consideram realizat echilibrul optim intre: accesibilitate, analiza corecta cu limbaj stiintific adecvat, rigurozitate stiintifica, exemple concludente si informare a elevilor privind descoperirile din fizica cu aplicatiile lor tehnico-stiintifice. A fost utilizata o gama larga de segmente - observatii, lecturi, experimente, aplicatii, tabele, scheme, probleme rezolvate, probleme propuse cu raspunsuri multiple, teste de recunoastere a afirmatiilor adevarate si false, exercitii de completare a blancurilor cu termenii corecti intr-un text dat, marimi si unitati, teste de autoevaluare.
Proiectele de portofoliu cu tema ,,Contributia laureatilor premiului Nobel la dezvoltarea fizicii
moderne", indicate cu sigla P, reprezinta un instrument complex de evaluare a capacitatii de analiza a elevilor pe parcursul anului scolar. Lecturile si extinderile contin informatii obtinute din reteaua Internet, documentare TV, carti, reviste, enciclopedii etc.
Toate acestea stimuleaza activitatea individuala si in echipa.
Va dorim mult succes cu acest manual!