Matematica manual pentru clasa a X-a, trunchi comun + curriculum diferentiat

9789737826282

Matematica. Manual pentru clasa a X-a. Trunchi comun + curriculum diferentiat este conceput pe baza noului curriculum scolar.

Autor: Marius Burtea, Georgeta Burtea
Editura: Carminis
Anul aparitiei: 2005
Nr. Pag: 320
Limba: Romana
Disciplină: Matematica
Format: 16.5X23 cm
Vârstă: 16 ani, 17 ani
in stoc
40.00 lei
+

Descriere



Manualul corespunde ofertei educationale ,,Trunchi comun si Curriculum diferentiat" si se adreseaza elevilor din clasa a X-a de la profilul si specializarile cu 3-4 ore de matematica pe saptamana.

Acesta este conceput pe baza noului curriculum scolar elaborat pentru clasa a X-a, structurat pe formarea de competente, valori si aptitudini la elevi. Manualul cuprinde in esenta cinci capitole centrate pe: Multimi de numere, Functii si ecuatii, Metode de numarare, Matematice financiare si Geometrie.

Partea aplicativa a manualului este constituita din urmatoarele elemente:

Exercitii si probleme rezolvate in care sunt aplicate notiunile teoretice sau sunt date sugestii de folosire a acestora, metode adecvate si diferite de rezolvare.

Teste de evaluare plasate dupa grupuri de teme sau la sfarsitul capitolului.

Seturi de exercitii si probleme propuse structurate in trei categorii

Exercitii si probleme pentru exersare notate cu litera E. Parcurgerea acestora asigura insusirea notiunilor de baza dintr-o unitate didactica si operarea cu acestea.

Exercitii si probleme pentru aprofundarea cunostintelor notate cu litera A. Acest set de exercitii si probleme impune aplicarea notiunilor invatate in contexte variate, conexiuni cu mai multe notiuni , unele extrapolari si, ca urrnare, au un nivel de dificultate mai ridicat.

Exercitii si probleme de dezvoltare notate cu litera D, intalnite la anumite teme si care dau posibilitatea completarii cunostintelor elevilor cu un interes sporit pentru studiul anumitor aspecte matematice, ,,Teme", care constau in demonstrarea unor rezultate folosind modele din continutul lectiei sau sunt aplicatii directe care pot fi facute in studiul individual in clasa sau acasa.

.,Teme de proiect". Acestea au ca punct de plecare o anumita idee

dintr-o unitate didactica si au ca scop antrenarea elevilor in studiul individual, dezvoltarea capacitatii de investigare si a creativitatii, deschiderea unor trasee speciale de studiu si de invatare.

Teste de evaluare finale, in care apar seturi de probleme care urmaresc verificarea cunotintelor elevilor de-a lungul anului scolar.

Probleme recapitulative, in care se intalnesc probleme interesante, complexe care acopera intreaga tematica a manualului.

Manualul se incheie cu Indicatii si raspunsuri pentru un numar semnificativ de probleme propuse.