Matematica. Manual pentru clasa a XII-a, M4

9789736493669

“Manualul de matematica ce corespunde programei M4 se adreseaza elevelor si elevilor din filiera vocationala, profilul pedagogic si profilul sportiv, care au alocata, prin planul de invatamant, o ora de matematica pe saptamana.”

Autor: Mihai Sorin Stupariu, Cristian Voica, Mihaela Singer
Editura: Sigma
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 104
Limba: Romana
Disciplină: Matematica
Format: 20.5X26.5 cm
Vârstă: 18 ani, 19 ani
Momentan Indisponibil
21.00 lei

Descriere

Toate domeniile culturii se dezvolta astazi in stransa interdependenta cu matematica. In societatea contemporana, dinamica si aflata intr-un proces de globalizare, matematica devine tot mai mult un instrument necesar pentru studiul si intelegerea fenomenelor sociale. Domeniul artistic si cel spiritual tind si ele sa fructifice achizitii din domeniul matematicii. De aceea, am construit demersul didactic al acestui manual cu scop deopotriva cultural si pragmatic, urmarind atat formarea de competente specifice matematicii, cat si transferul de tehnici si metode catre domenii transdisciplinare.
Manualul se adreseaza elevilor de la filiera vocationala, profil pedagogic, toate
specializarile precum si celor de la filiera vocationala, profil sportiv, toate specializarile.
Fiecare unitate de invatare incepe cu un test preliminar de autoevaluare, ce sintetizeaza cunostintele de baza necesare pentru parcurgerea capitolului respectiv.
In corpul fiecarei lectii, am evidentiat etapele demersului didactic propus prin expresiile: Sa observam!, Sa comparam! , Sa analizam!, Sa aplicam!.
Concluziile unei etape de rationament sau de observare, finalizate printr-o propozitie generala, sunt evidentiate cu ajutorul expresiei in general" si marcate prin chenar.
Pentru a facilita conexiunile intre continuturile cu caracter strict matematic din lectie si aplicatiile acestora, am grupat in benzile laterale ale paginilor manualului atentionari, exemplificari si exercitii necesare pentru fixarea notiunilor prezentate. lntregul demers de constructie si dezvoltare a manualului a avut in vedere formarea acelor competente care sa permita identificarea relatiilor intre notiunile matematice studiate, interpretarea datelor de diverse tipuri, utilizarea unor algoritmi si concepte matematice in situatii diverse, exprimarea caracteristicilor matematice ale unei situatii concrete si analiza de situatii-problema in scopul optimizarii solutiilor practice. De aceea, informatia continuta in programa scolara a fost structurata si detaliata astfel incat acest deziderat sa fie realizat cu succes.
Testele de evaluare de la sfarsitul fiecarui capitol ofera modalitati de verificare a nivelului la care s-au format competentele vizate.
Ne exprimam speranta ca manualul de fata va oferi un instrument util de lucru tuturor acelora care sunt dornici sa inteleaga, sa explice si sa actioneze eficient in lumea in care traim.