Descriere
Volumul Metodica si evaluarea pentru examenele de titularizare si definitivare in invatamant - EDITIA A TREIA REVIZUITA SI ADAUGITA - a aparut ca raspuns la reactiile pozitive ale celor care au simtit ca editiile precedente i-au ajutat la examenele pe care le-au sustinut.
Acest volum incearca o abordare deosebita si moderna a subiectelor de metodica ale celor doua tipuri de examene si se adreseaza, in egala masura, invatatorilor, educatorilor si profesorilor.
Este un volum structurat, logic prezentat, usor de inteles si foarte eficient! Am ales sa va fim alaturi si sa va oferim pasii pe care trebuie sa-i urmati in rezolvarea subiectului de metodica si, dupa parcurgerea acestor pasi va oferim si o sugestie de rezolvare a acestuia. Veti vedea ca totul este usor de inteles!
Punctul de plecare al acestui volum este Programa Scolara. Acesta este, fara doar si poate, cheia pe care orice candidat o are la indemana pentru a deschide universul didactic din care face parte el si elevii sai. Este important sa o inteleaga pentru a o folosi corect si, daca o intelege, usa se deschide.
Mai mult chiar, este important sa se conecteze la noutatea didactica, la noile abordari metodice, la noile programe scolare astfel incat el, candidatul, sa fie nou si sa se reinventeze.
EDITIA A TREIA REVIZUITA. SI ADAUGITA a volumului Metodica si evaluarea pentru examenele de titularizare si definitivare in invatamant dedica un capitol intreg acestor schimbari: „Noi programe scolare, noi abordari".
Volumul ofera informatii teoretice, aplicatii la clasa si modele de rezolvare a subiectelor din anii anteriori si, prin fiecare noua editie, tine pasul cu schimbarile pe care noile programe scolare le impun, reusind sa fie mereu de actualitate. Nu propunem un volum de metodica ce nu va mai este util in cativa ani, ci va propunem un volum de metodica mereu nou, actual, in pas cu schimbarile educationale si, asa cum am spus inca de la inceput, foarte eficient. (Autoarele: Cristina Vasile si Denisa Ene)
CUPRINS
CAPITOLUL I: METODICA
I. a. Predarea pe scurt
I. b. Rezolvarea subiectului de metodica
I. c. Teoriile invatarii - cercetari psiho-pedagogice care sprijina activitatea didactica
I. d. Metodica aprofundata
1. Curriculum
1. 1. Definitie
1. 2. Curriculum-ul National
1. 3. Tipuri de curriculum
1. 4. Tipuri de CDS (optional)
1. 5. Ciclurile curriculare
1. 6. Dezvoltarea prescolarului/elevului
2. Programa scolara
2. 1. Curriculumul prescolar
3. Lectia
3. 1. Cadrul E. R. R
3. 2. Exemple de lectii dupa structura E. R. R
3. 3. Metode de predare - invatare utilizate in fiecare etapa din E. R. R.
4. Obiectivele
4. 1. Operationalizarea obiectivelor
5. Mijloacele de invatamant
5. 1. Functiile mijloacelor de invatamant
6. Forme de organizare
7. Metode
7. 1. Definitii
7. 2. Functiile metodelor didactice
7. 3. Clasificarea metodelor
A. Metodele de comunicare orala (expozitive si conversative)
B. Metode de explorare a realitatii (directe si indirecte)
C. Metode bazate pe actiune (reala, simulata)
D. Metode interactive
1. Brainstorming-ul
2. Bulgarele de zapada
3. Cubul
4. Ciorchinele
5. Diagrama Venn
6. Eseul de cinci minute:
7. Explozia stelara
8. Mozaicul
Tehnica 6/3/5
10. Cvintetul
11. Jurnalul dublu
12. Stiu/Vreau sa Stiu/Am aflat
13. Lectura cu predictii
14. Termeni in avans
15. T. I. M
16. Cadranele
17. Turul galeriei
18. Predarea-invatarea reciproca
CAPITOLUL AL II-LEA: EVALUAREA
II. a. Evaluarea…pe scurt
II. b. Evaluarea aprofundata
2. 1. Conceptul de evaluare
2. 2. Evaluare traditionala-Evaluare moderna
2. 3. Relatia curriculum – evaluare
2. 4. Sisteme de notare/apreciere
2. 5. Operatiile evaluarii
2. 6. Functiile evaluarii
2. 7. Strategii de evaluare
2. 8. Metode de evaluare
a. Observarea curenta a comportamentului elevilor
b. Metodele bazate pe verificarile orale
c. Examinarea prin probe scrise
2. 8. c. 1. Testul
2. 8. c. 2. Itemul
2. 8. c. 3. Descriptorii de performanta
2. 8. c. 4. Pasii de urmat in elaborarea si aplicarea unui test de evaluare
2. 8. c. 5. Matricea de specificatii
2. 9. Tehnici de evaluare moderne
a) Studiul de caz
b) Fisa pentru activitatea personala
c) Investigatia
d) Observarea curenta a comportamentului
e) Proiectul
f) Portofoliul
g) Autoevaluarea
h) Interevaluarea
i) Alte metode
2. 10. Notarea elevilor
Concluzii
CAPITOLUL AL III-LEA: Prezentarea unor modele de rezolvare a subiectelor de titularizare/ definitivare in invatamant
III. a 2014
1. Nivel prescolar
2. Nivel primar
3. Limba si literatura romana
4. Biologie
5. Matematica
III. b. 2015
1. Nivel prescolar
2. Nivel primar
Referinte