Mecanica aplicata. Manual (cls. a X-a)

9736491870

Caietul de pregătire la Limba şi literatura română, semestrul I, îmbină în mod adecvat noţiunile din manualul de limba română şi exerciţiile necesare înţelegerii, aprofundării şi consolidării acestora.Caietul de pregătire la Limba şi literatura română, semestrul I, îmbină în mod adecvat noţiunile din manualul de limba română şi exerciţiile necesare înţelegerii, aprofundării şi consolidării acestora.

Autor: Liliana Tenescu, Ilie Banica, Sofia Stroe
Editura: Sigma
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 128
Limba: Romana
Disciplină: Mecanica
Format: 28X21 cm
Vârstă: 17 ani, 16 ani
in stoc
36.00 lei
+

Descriere

Manual aprobat prin Ordinul nr.3787/05. 04. 2005.

Manualul a fost conceput ca raspuns la nevoia imperioasa de pregatire a elevilor in domeniul tehnic, astfel incat la sfarsitul pregatirii liceale sa se poata integra activ si competent în viata profesionala. Se cunoaste faptul ca viitorul absolvent de liceu va trebui, conform diplomei, sa raspunda nivelului lui de pregatire (tehnician) al pietei europene a muncii, diploma ce urmeaza a fi recunoscuta pe aceasta piata in momentul integrarii Romaniei in structurile ei.

Obiectivele dupa care a fost elaborat manualul sunt cele impuse de programa scolara aprobata, iar modul in care s-a facut transferul de informatie este menit a antrena elevii in confruntarea permanenta si inevitabila a performantelor locale cu performantele inregistrate in acest domeniu in lume.


Nota introductiva

Manualul de fata a fost conceput ca raspuns la nevoia imperioasa de pregatire a elevilor in domeniul tehnic, astfel incat la·sfaritul pregatirii liceale sa se poata integra activ si competent in viata profesionala. Se cunoaste faptul ca viitorul absolvent de liceu va trebui, conform diplomei, sa raspunda nivelului lui de pregatire (tehnician) al pietei europene a muncii, diploma ce urmeaza a fi recunoscuta pe aceasta piata in momentul integrarii Romaniei in structurile ei.

Obiectivele dupa care a fost elaborat manualul sunt cele impuse de programa scolara aprobata iar modul in care s-a facut transferul de informatie este menit a antrena elevii in confruntarea permanenta si inevitabila a performanfelor locale cu performantele inregistrate in acest domeniu in lume.

In suportul teoretic al acestei lucrari au fost inserate in mod constant strategii moderne de evaluare ca: probe de autoevaluare, studii de caz, si teste de evaluare sumativa.

Prin intermediul lor, ne-am straduit sa dezvoltam acea dimensiune a activitatii evaluative care sa ofere elevilor suficiente si variate posibilitati de a demonstra ceea ce au acumulat si mai ales ce priceperi, deprinderi, abilitati si¬au dezvoltat ca urmare a acestor acumulari.

Testul de evaluare este un model ce poate fi imbogatit si imbunatatit, dar existenta lui nu poate fi neglijata deoarece constituie o dovada a nivelului initial al cunostintelor probate de elev - deci, indiscutabil, baza de referinta fata de care se masoara cresterea nivelului acestuia pe parcursul anului scolar.

In conceperea instrumentelor de lucru cu elevii s-a pus accent deosebit pe probele de autoevaluare, deoarece autocunoasterea presupune multiple implicatii in plan motivational si atitudinal. In egala masura aceste probe urmaresc evaluarea formativa ce optimizeaza, prin diversificarea feed-back-ului propus, procesul de invatare.

Aplicatiile de la sfasitul fiecarui subcapitol urmaresc exersarea abilitatilor practice aplicative ale elevilor, sprijinind clarificarea conceptuala si integrarea in sistemul national si european al cunostintelor asimilate, care astfel var deveni operationale. Prin testele de evaluare sumativa, autorii isi propun sa evidentieze, atat pentru profesor cat si pentru elev, eficienta si rezultatele globale ale procesului de invatare a acestei discipline, precum si deciziile care se impun. In egala masura, realizarea unor portofolii ar permite observarea sistematica a activitatii elevilor, progresul

acestora de la un semestru la altul, dar ar evidentia si sarcinile si atributiile de lucru specifice acestei discipline. Prin temele propuse pentru elaborarea microproiectelor, incepute in clasa prin definirea si intelegerea sarcinii, s-a urmarit sa se dezvolte creativitatea, logica, si puterea de decizie a elevilor, sa se creeze oportunitati de a arata ceea ce stiu sa faca intr-o varietate de contexte si situatii.

In speranta ca lucrarea nu se rezuma numai la a transmite informatii, ci si de a aduce elemente de noutate in privinta continutului cat si a formei manualelor, autorii va ureaza succes deplin pe drumul dificil, dar mereu interesant al cunoasterii.